Dieta dr Ornisha

Do osób nie jedzących mięsa, a jednocześnie nie lubiących uczucia głodu skierowana jest dieta dr Ornisha. Zaliczana do bardziej restrykcyjnych diet świetnie sprawdza się w przypadku osób zmagających się z chorobami serca. Przyjrzyjmy się jej bliżej. 

Krótka historia

Autorem diety jest lekarz kardiolog Dean Ornish. Jego sława rozpoczęła się, kiedy w latach siedemdziesiątych udało mu się wyleczyć z miażdżycy grupę pacjentów. Nie byłoby jednak w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że zrobił to bez stosowania leków. Opracowaną przez siebie metodę żywienia ulepszał aż przez kilkanaście lat. Stosując jego dietę, można nie tylko zgubić nadprogramowe kilogramy, ale również zapewnić sobie ochronę przed chorobami układu krążenia. 

Co ma warunkować skuteczność diety?

Aby program żywienia przyniósł oczekiwane efekty, trzeba pamiętać o:
  • -stosowaniu niskotłuszczowej diety, która opierać musi się na produktach roślinnych;
  • -aktywności fizycznej o umiarkowanym nasileniu;
  • -zachowaniu dobrych relacji z innymi i życiu w harmonii. 


Produkty roślinne przede wszystkim

Podstawę diety opracowanej przez dr Ornisha stanowią produkty pochodzenia roślinnego. Jego dietę można opisać jako niskotłuszczowy model żywienia, w którym nie brakuje błonnika i węglowodanów złożonych. W całodziennych posiłkach aż 75% z nich stanowić mają węglowodany, 10% to tłuszcze, zaś 15% - białka. Decydując się na ten model żywienia, należy pamiętać, że z produktów pochodzenia zwierzęcego dopuszczalne jest wyłącznie mleko, jogurt (niskotłuszczowe), a także białko jaj. Zapominamy o mięsie, rybach, żółtku, serach. Osoby palące muszą również rozstać się ze swoim nałogiem – palenie w diecie dr Ornisha jest absolutnie zakazane. Dieta nie polega na liczeniu kalorii. Jemy do momentu, kiedy poczujemy się naprawdę pełni. Dowiedz się więcej i zgłoś się do poradnii dietetycznej w Warszawie

Komentarze